https://www.youtube.com/watch?v=_dTF2DGjdwY Konferencijos metu savo įžvalgomis ir pastebėjimais bei patirtimi dalinosi Europos Parlamento ECR frakcijos narys dr. Aurelijus Veryga, Lietuvos Respublikos...
Read More
„Socialiai atsakinga“ pramonė socialiai bankrutavo
Ko gero alkoholinių gėrimų reklamos apribojimas taip sukrėtė alkoholio gamintojus, o ypač aludarius, kurie ilgą laiką mėgavosi nevaržoma laisve šioje srityje, kad jie pradėjo krėsti sveiku protu nesuvokiamus triukus. Jau ir anksčiau ši, save socialiai atsakinga įvardinanti pramonė, stulbino visuomenę reklamai pasitelkusi Rūpintojėlio vaizdą ir kitus jau visuomenės pasipiktinimą sukėlusius metodus. Tačiau šiandieniniai viražai byloja apie visišką socialinį šios pramonės bankrotą.
Tuo metu, kai Lietuva kenčia nuo karo keliuose, o aludariai skelbiasi talkinantys valstybei sprendžiant šią problemą ir kuriantys socialinę reklamą, tuo pat metu Lietuvos aludarių asociacijos narys „Kalnapilis“ visą Lietuvą užpylė savo reklamine akcija, kurioje siūloma geriant alų laimėti sportinį BMV automobilį, o šios reklaminės kompanijos šūkis skelbia: „Pažadink savo medžioklės instinktą“. Tai turbūt turėtų reikšti, kad prisigėrus alaus ir laimėjus automobilį reikėtų išriedėti į medžioklę keliuose, kurioje taip sėkmingai mūsų šauniųjų medžiotojų medžiojami pėstieji senukai, o masinių medžioklių metu ir mažamečiai vaikai. Labai „socialiai atsakingas“ raginimas puikiai derantis su aludarių finansuojama reklamine akcija „Rezervuota girtiems“ kurios pagrindinė „vinis“ yra karstų nuotraukos automobilyje.
Kitas „socialiai atsakingas“ alaus magnatas Lietuvoje „Švyturys“ nepraleido progos užsidirbti svetimo vargo ir džiaugsmo sąskaita. Kodėl svetimo, o todėl, kad būdamas užsienio kapitalo įmone „Švyturys“ savo rinkodarai sumaniai naudoja netgi valstybės simbolius. Tuo metu kai visa šalis sirgo už Lietuvos sportininkus atstovaujančius Lietuvą Pekino olimpinėse žaidynėse, „Švyturys“ iš to sėkmingai darėsi pinigus. Ir nors jau būta daug diskusijų, kad sporto nereikėtų sieti su alkoholiu, šiai pramonei tai įspūdžio nepadarė. Maža to, „Švyturys“ nepatingėjo sudarkyti ir Lietuvos valstybinės vėliavos, kurią panaudojo kaip reklaminį skydą savo tikslams. Dar neseniai reklaminiais stendais buvę sportininkai buvo pakeisti valstybės simboliu. Apgailėtinai atrodo šios įmonės teisininko aiškinimai žiniasklaidoje, kad valstybės vėliava, kuri buvo „papuošta“ „Mes laimėsim“ logotipais (paraidžiui sutampančiais su internetinės svetainės adresu, kurioje jau jokių abejonių dėl ten reklamuojamo alaus nebekyla), yra visai ne vėliava, o trijų spalvų kombinacija. Tik kodėl „Švyturys“ nedarko Danijos, kuriai uždirba kapitalą, vėliavos? Olimpinę rinktinę remia daug bendrovių, tačiau kitoms nekilo mintis darkyti valstybės simbolius.
Bet viso ko viršūne galima vadinti rugpjūčio mėnesio mažamečiams vaikams skirtą žurnalą „Flintas“ kurio jau viršelyje puikuojasi Lietuvos krepšinio rinktinės krepšininkų nuotraukos su „Švyturio“ logotipais (nors ant šių metų rinktinės marškinėlių jokių aludarių logotipų nerasite), o tiems kurie negali įžiūrėti mažo paveikslėlio, įdėtas dvipusis A3 formato plakatas, kuriame Lietuvos krepšinio rinktinės žaidėjai su centriniame plane besipuikuojančiu „Švyturio“ logotipu ant marškinėlių. Matyt „Švyturys“ pagaliau nusprendė, kad paauglių auditoriją jau užkariavo ir ėmėsi darželinukų. Nieko sau žygis „Blaivybės metų“ proga.
Gaila, bet „socialinis bankrotas“ dar nereiškia finansinių įplaukų sumažėjimo, nes visuomenė kol kas nelinkusi reaguoti į tokius verslininkų veiksmus. Matyt dar ankstoka apie tai kalbėti, bet Lietuvoje visuomenė taip pat turės pademonstruoti tokiam verslui savo nuomonę dėl visiško nesitaikstymo su jų produktų keliamomis pasekmėmis. JAV visuomenėje buvo kilusi „KRAFT“ gaminių boikoto banga vie todėl, kad KRAFT‘o, priklausančio bendram („ALTRIA“) koncernui su „Philip Morris“, plėtrai buvo investuojamos iš prekybos tabako gaminiais gaunamos lėšos.
Mums iki tokio sąmoningumo dar toloka, bet alkoholio pramonę galima nubausti pačia baisiausia bausme – nepirkti ir nevartoti jų produkcijos, o tam Lietuva turi puikią progą – rugsėjo 1-ąją, kurios metu nebus galima prekiauti alkoholiu. Belieka palinkėti blaivių švenčių.
Tuo metu, kai Lietuva kenčia nuo karo keliuose, o aludariai skelbiasi talkinantys valstybei sprendžiant šią problemą ir kuriantys socialinę reklamą, tuo pat metu Lietuvos aludarių asociacijos narys „Kalnapilis“ visą Lietuvą užpylė savo reklamine akcija, kurioje siūloma geriant alų laimėti sportinį BMV automobilį, o šios reklaminės kompanijos šūkis skelbia: „Pažadink savo medžioklės instinktą“. Tai turbūt turėtų reikšti, kad prisigėrus alaus ir laimėjus automobilį reikėtų išriedėti į medžioklę keliuose, kurioje taip sėkmingai mūsų šauniųjų medžiotojų medžiojami pėstieji senukai, o masinių medžioklių metu ir mažamečiai vaikai. Labai „socialiai atsakingas“ raginimas puikiai derantis su aludarių finansuojama reklamine akcija „Rezervuota girtiems“ kurios pagrindinė „vinis“ yra karstų nuotraukos automobilyje.
Kitas „socialiai atsakingas“ alaus magnatas Lietuvoje „Švyturys“ nepraleido progos užsidirbti svetimo vargo ir džiaugsmo sąskaita. Kodėl svetimo, o todėl, kad būdamas užsienio kapitalo įmone „Švyturys“ savo rinkodarai sumaniai naudoja netgi valstybės simbolius. Tuo metu kai visa šalis sirgo už Lietuvos sportininkus atstovaujančius Lietuvą Pekino olimpinėse žaidynėse, „Švyturys“ iš to sėkmingai darėsi pinigus. Ir nors jau būta daug diskusijų, kad sporto nereikėtų sieti su alkoholiu, šiai pramonei tai įspūdžio nepadarė. Maža to, „Švyturys“ nepatingėjo sudarkyti ir Lietuvos valstybinės vėliavos, kurią panaudojo kaip reklaminį skydą savo tikslams. Dar neseniai reklaminiais stendais buvę sportininkai buvo pakeisti valstybės simboliu. Apgailėtinai atrodo šios įmonės teisininko aiškinimai žiniasklaidoje, kad valstybės vėliava, kuri buvo „papuošta“ „Mes laimėsim“ logotipais (paraidžiui sutampančiais su internetinės svetainės adresu, kurioje jau jokių abejonių dėl ten reklamuojamo alaus nebekyla), yra visai ne vėliava, o trijų spalvų kombinacija. Tik kodėl „Švyturys“ nedarko Danijos, kuriai uždirba kapitalą, vėliavos? Olimpinę rinktinę remia daug bendrovių, tačiau kitoms nekilo mintis darkyti valstybės simbolius.
Bet viso ko viršūne galima vadinti rugpjūčio mėnesio mažamečiams vaikams skirtą žurnalą „Flintas“ kurio jau viršelyje puikuojasi Lietuvos krepšinio rinktinės krepšininkų nuotraukos su „Švyturio“ logotipais (nors ant šių metų rinktinės marškinėlių jokių aludarių logotipų nerasite), o tiems kurie negali įžiūrėti mažo paveikslėlio, įdėtas dvipusis A3 formato plakatas, kuriame Lietuvos krepšinio rinktinės žaidėjai su centriniame plane besipuikuojančiu „Švyturio“ logotipu ant marškinėlių. Matyt „Švyturys“ pagaliau nusprendė, kad paauglių auditoriją jau užkariavo ir ėmėsi darželinukų. Nieko sau žygis „Blaivybės metų“ proga.
Gaila, bet „socialinis bankrotas“ dar nereiškia finansinių įplaukų sumažėjimo, nes visuomenė kol kas nelinkusi reaguoti į tokius verslininkų veiksmus. Matyt dar ankstoka apie tai kalbėti, bet Lietuvoje visuomenė taip pat turės pademonstruoti tokiam verslui savo nuomonę dėl visiško nesitaikstymo su jų produktų keliamomis pasekmėmis. JAV visuomenėje buvo kilusi „KRAFT“ gaminių boikoto banga vie todėl, kad KRAFT‘o, priklausančio bendram („ALTRIA“) koncernui su „Philip Morris“, plėtrai buvo investuojamos iš prekybos tabako gaminiais gaunamos lėšos.
Mums iki tokio sąmoningumo dar toloka, bet alkoholio pramonę galima nubausti pačia baisiausia bausme – nepirkti ir nevartoti jų produkcijos, o tam Lietuva turi puikią progą – rugsėjo 1-ąją, kurios metu nebus galima prekiauti alkoholiu. Belieka palinkėti blaivių švenčių.
Good good good……